T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DENİZLİ / MERKEZEFENDİ - AYDEM Fen lisesi

HOW TO BUILD AT LOCAL SCALE: SUSTAINABLE ACTIONS ALL OVER THE WORLD

     İspanya ve Türkiye'nin ortaklığında başlatılan, İspanya, Türkiye, Portekiz ve İtalya'dan lise düzeyinde toplam 10 okulun öğretmen ve öğrencileriyle yürütülen HOW TO BUILD AT LOCAL SCALE: SUSTAINABLE ACTIONS ALL OVER THE WORLD adlı eTwinning projemiz Şubat 2022-Mayıs 2022 tarihleri arasında sürmüştür.

       

04-05-2022

 

              Projemiz, sürdürülebilirlik konusunda basit düzeyde, küçük eylemlerle bütünsel bir kavram olarak farkındalık yaratmayı ve felsefelerini keşfetmeyi ve analiz etmeyi amaçlıyor. Proje, farklı platformları ve araştırma araçlarını birleştirmeyi hedefliyor. Sürdürülebilirlik kavramının bütüncül bir kavram olarak anlaşılması temel amaçtır. İlk hedefimiz, artan yaşam hızı, aşırı enerji tüketimi, iklim değişikliği ve kaynakların tükenmesi gibi mevcut durumu analiz etmektir.  İkinci olarak, her uluslararası grup, yerel sürdürülebilirlik lehine farklı iyi uygulama örneklerini ele almaktır. Bu nedenle projemiz dünya çapındaki çok çeşitli mimari örnekleri kapsamıştır: yüksek teknoloji mimarisi, bina direnci, kentsel geri dönüşüm, sosyo-sanatsal performanslar, topluluk girişimleri, geçici mikro müdahaleler veya arındırılmış çevre düzenlemesi.  Her takım kendi projesini farklı bakış açılarıyla ele almış ve fikirlerini paylaşmıştır. Politik, ekonomik, sosyal, çevresel veya mimari faktörler gibi sürdürülebilirlik konularına farklı yaklaşımlarla çelişen tartışmaların desteklendiği platformlarda Kentsel Gündem 2030 ana referansımız olmuştur.

 

AMAÇLARIMIZ

  • Dijital (birçok çevrimiçi platform kullanacağız, eTwinning Portalımız, Google Meet ve çeşitli Web 2.0 araçları)
  • Bilim ve Teknoloji (belirli projeler aracılığıyla sürdürülebilir müdahaleleri üstlenmek için güncellenmiş yöntemleri tanıyacağız)
  • Matematik (sürdürülebilir standartları sosyal, çevresel, politik ve ekonomik faktörlere göre ölçeceğiz)
  • Dilsel iletişim (İngilizce yazılı ve sözlü iletişim, bilgimizi başkalarıyla paylaşma yeteneğinin yanı sıra bir zorunluluk olacaktır)
  • Kültürel farkındalık ve ifadeler (bölgesel referanslar, çağdaş konular üzerinde çalışırken her yerde geleneklere saygı duyarak her tekilliği kabul etmemizi  sağlayacaktır)
  • Nasıl öğrenileceğini öğrenmek (nihai sonuçlar, sonuçlar ve ekip çalışması içeren bir araştırma bize öğrenme sürecimiz hakkında gerekli bir algıyı verecektir)

İŞ SÜRECİMİZ

  • Kendimizi tanıtma: proje hedeflerinin, çalışma ekiplerinin ve görev planlayıcının (TwinSpace platformu ) sunumu.
  • Sürdürülebilirlik analizi: ilk üstbiliş, öğrencileri projeye dahil etmeyi amaçlamaktadır, şehirlerin (kirlilik, aşırı kalabalık ...) ve yok olma tehlikesi altındaki doğanın videoları ve Avrupa hedefleri: "Avrupa Yeşil Anlaşması" ve 2030 Gündem ile yapılacaktır. Sürdürülebilirlik hakkında şok edici belgesellerin görselleştirilmesi. (Etkileşimli ve uluslararası Mentimeter)
  • Sürdürülebilirliğin zorluklarına dünyadaki farklı müdahalelerin teknolojik tepkileri üzerine bir araştırma aşaması için duvar resmi "Mural". (Teknoloji ve Mühendislik)
  • Görüntüler ve açıklayıcı metinler ile kıtalara göre paylaşılması.
  • "Sürdürülebilirlik çemberi" aracılığıyla her proje ve her bölge için havada sürdürülebilir performansın analizi.
  • Kahoot / sürdürülebilir ve çevre dostu bir insan yaşam alanı inşa etmek için gerekli olan dünya çapındaki yeni referansların değerlendirilmesi.
  • Ürün: Araştırmayla ilgili bir dijital derginin baskısı.
  • Son değerlendirme

BEKLENEN SONUÇLAR

  • Projenin temellerinin ve organizasyonunun Twinspace üzerinde tanıtımı.
  • Kıtalara göre dünyadaki sürdürülebilir ve erişilebilir mimarinin Google Earth'teki etkileşimli haritası.
  • Her grup için güvenli "Mural" duvar resimleri
  • Sürdürülebilir ve erişilebilir olmak için bir insan habitatında gerekli olan teknolojiler ve parametreler hakkında "Kahoot".
  • Her yerel inşaatçının standart bir kataloğu olarak "dünyadaki mimarlığın kıtalara göre teknolojik tepkileri" üzerine dijital bir derginin yayınlanması.

   

04-05-202204-05-202204-05-202204-05-202204-05-202204-05-202204-05-202204-05-2022

04-05-2022


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.05.2022 - Güncelleme: 04.05.2022 21:10 - Görüntülenme: 363
  Beğen | 8  kişi beğendi